Geert Hoste geeft Start je dag wekelijks shot humor

Komiek vanaf 2 september wekelijkse gast op Radio 2

De cabaretier Geert Hoste zal vanaf 2 september wekelijks te horen zijn in het programma "Start je dag". Elke vrijdag zal hij net voor het ochtendnieuws van acht uur een thema uit de actualiteit van een flinke shot humor voorzien. Geert Hoste verklapt het nieuws alvast naar aanleiding van Zomerhit 2016 in Blankenberge, waarop hij zondagavond een prijs zal overhandigen.

Geert Hoste:"Ik ben blij dat ik nu eindelijk de tijd heb om iets grappigs te maken voor de grootste familie van Vlaanderen. We hebben een lange traditie samen."

Eind jaren ’80 maakte Hoste immers zijn eerste radiointerventies voor Radio 2 in het programma Golfbreker als Ik-ben-Regi-en-ik-word-crazy-als-ik-de-zee-zie. Later maakte hij bijdragen voor Fris van Lefever en Rockola. Radio 2 zond de voorbije jaren telkens ook de nieuwjaarsconference van Geert Hoste uit. Voor zijn radiowerk ontving Hoste in het verleden diverse prijzen in binnen- en buitenland.

Zomerhit 2016 wordt uitgezonden op één en Radio 2 op 21 augustus tussen 20u30 en 22u00.