Radio 2 geeft aftrap van 1000 Klassiekers op 4 locaties

De muziekliefhebbers en lijstjesfreaks mogen al naarstig beginnen aftellen: vlak voor nieuwjaar start de Lijst der Lijsten, met name de 1000 Klassiekers van Radio 2. Vanaf zaterdag 2 december kan iedereen, zoals elk jaar, mee bepalen welke klassieker op 31 december op nummer 1 zal staan in de best beluisterde lijst van Vlaanderen. Wordt Bohemian Rhapsody van Queen dit jaar van de troon gestoten, of niet?

De absolute top van de Radio 2-luisteraars wordt uitgezonden vanaf tweede Kerstdag tot Nieuwjaar. De 1000 Klassiekers zijn van iedereen en daarom geven tussen 26 en 31 december maar liefst 20 presentatoren, waaronder 12 gast-dj’s, 72 uur lang het beste van zichzelf.

Maar vóór de 1000 Klassiekers van start gaat, moet er natuurlijk eerst gestemd worden. Dat kan vanaf zaterdag 2 december om 13 uur op radio2.be.

On tours: radio op locatie

Op zaterdag 2 december start Radio 2 tegelijkertijd ook met haar 1000 Klassiekers on tour. Maar liefst 4 zaterdagen op rij maakt de zender van 13 tot 16 uur live radio op locatie. Aanstaande zaterdag 2 december wordt er uitgezonden vanuit Dendermonde. De weken daarna houdt Radio 2 halt in Sint-Niklaas (9 december), Lommel (16 december) en Tongeren (23 december).

Op die locaties vinden luisteraars ook de ‘Santa in the sky’. In ruil voor een stem voor de 1000 Klassiekers kan iedereen een rit maken op een grote slede met rendieren, hoog in de lucht, en zo genieten van het adembenemende uitzicht over de stad.

De klassiekers van…

In aanloop naar de 1000 Klassiekers zendt Radio 2 vanaf maandag 4 december tot en met donderdag 7 december De klassiekers van… uit. Bekende en minder bekende Vlamingen kiezen hun favoriete platen in het programma Lollipop, tussen 18.00 en 19.00 uur. Van onderstaande gasten horen we de favoriete klassiekers:

• Maandag 4 december: Jeroen Meus
  • Dinsdag 5 december: Sam Gooris
  • Woensdag 6 december: Frank Deboosere
  • Donderdag 7 december: Slongs Dievanongs

• Maandag 11 december: James Cook
  • Dinsdag 12 december: Bart Kaëll
  • Woensdag 13 december: Rudi Vranckx
  • Donderdag 14 december: Herman Brusselmans

• Maandag 18 december: Ingeborg
  • Dinsdag 19 december: Will Tura
  • Woensdag 20 december: Cath Luyten
  • Donderdag 21 december: Geert Bourgeois

1000 Klassiekers on tour: op zaterdag 2, 9, 16 en 23 december van 13.00 tot 16.00 uur op Radio 2.

De klassiekers van...: van maandag 4 tot en met donderdag 7 december tussen 18.00 en 19.00 uur op Radio 2.

1000 Klassiekers: van 26 tot en met 31 december op Radio 2.