Radio 2-Inspecteur Sven Pichal doet een beroep op De Radiorechter

Radio 2-luisteraars kunnen voortaan aankloppen bij De Inspecteur voor hulp van De Radiorechter. Ere-vrederechter Jan Nolf en Sven Pichal ontfermen zich over juridische consumentenproblemen die De Inspecteur niet kan oplossen en waar extra bemiddeling nodig is. Jan is Dé Radiorechter en zoekt naar het compromis. Hij doet voor elke case een adviserende uitspraak.

Als rechter geeft hij ruimte voor woord-wederwoord, gaat ter plaatse en geeft duiding bij de wetten en regels die hij toepast. Aan het eind van de week doet hij tenslotte een uitspraak over de zaak die aan bod kwam.

Sven Pichal, Radio 2-inspecteur:

“Ik krijg als Inspecteur ontzettend veel vragen en verhalen binnen van de Radio 2-luisteraars. Die zijn niet altijd zwart-wit, en de wet kan er ook niet altijd een duidelijk antwoord op geven. Dan moet er bemiddeld worden. En wie kan dat beter doen dan een rechter? Hij bekijkt de zaak, hoort de partijen, gaat ter plaatse en velt een vonnis. Jan Nolf is een man met pakken ervaring die me kan bijstaan in deze netelige kwesties."

De eerste case waar Jan zich over ontfermt is de keuken van Els. Na 13 jaar kleurt ze geel en dat had Els niet verwacht van een dure, spierwitte, keuken. Ook de plaatser en de producent zijn teleurgesteld. Wie is verantwoordelijk? Met welke oplossing komt De Radiorechter aandraven?

De Radiorechter in De Inspecteur: van maandag 14 tot en met donderdag 17 mei van 8.00 tot 9.00 uur op Radio 2.